itSMF Magyarország
Az itSMF (it Service Management Forum) céljai:
- segíteni a magyar IT szolgáltatásmenedzsment kultúra fejlődését
- fejleszteni és terjeszteni a szolgáltatásmenedzsment ipari „bevált gyakorlatát” (ITIL®)
- megalapozni a szakmai hozzáértést a szolgáltatásmenedzsment szakemberek körében
- közvetítőként segíteni a tagságot a szolgáltatás-teljesítmény javításában
- a tagok számára az idevágó tárgykörben olyan fórumot biztosítani, ahol kicserélhetik nézeteiket és megoszthatják gyakorlati tapasztalataikat
- kezdeményezte és támogatta a szolgáltatásmenedzsment szabvány (ISO/IEC 20000) hazai megjelenését (MSZ ISO/IEC 20000). Gazdaszerepet vállalt a hazai oktatás és vizsgáztatás beindításában, a magyar terminológia kialakításában.
- Sarkadi-Nagy István, elnök 2004-
- Krauth Péter, elnökségi tag 2004-
- Szondy György, elnökségi tag 2004-
Az itSMF Magyarország tevékenységei:
- Konferenciák szervezése
- A magyar terminológia gondozása, fordítások szervezése
- Magyar nyelvű vizsgalehetőség megteremtése és szervezése
- Az MSZ ISO/IEC 20000 IT szolgáltatásmenedzsment szabvány honosítása és gondozása
- Könyvek beszerzése (ITIL® és itSM Library kiadványok) és forgalmazása
- Képviseleti tevékenység itthon és a nemzetközi fórumon
Az itSMF Magyarország civil szervezetként 2004. április 15-én alakult, majd a 2004. október 7-i közgyűlésen döntött a jogi szervezet megalakításáról. Az itSMF International 2004. november 11-én jóváhagyta a magyar tagszervezet felvételi kérelmét, és így az akkor 30 országot tömörítő szervezet tagjai lett.
Az itSMF Magyarországot közhasznú egyesület ként 2005. április 20-án jegyezte be a Fővárosi Bíróság.
A közhasznú szervezetek felülvizsgálata során 2014.07.29-én kapott közhasznúsági státuszt a Fővárosi Törvényszéktől.
A jogi alapításban 27 szervezet és 8 magánszemély vett részt. Jelenleg, 2019-ben 13 tagja van, 7 magánszemély és 6 szervezet.
Az itSMF Magyarország közhasznú szervezet, az itSMF (it Service Management Forum) magyar tagozata.
Az IT Service Management Forum (itSMF) informatikai szolgáltatásmenedzsment területén nemzetközileg elismert és független szervezet. Egy nonprofit felhasználói szervezet, amelyet kizárólag a tagsága irányít.
Az első fórum (itSMF) Angliában alakult meg 1991-ben, mára egyre növekvő számban alakulnak a nemzeti tagozatok. Ezek egységes elvek alapján működnek, együttműködésüket az itSMF International koordinálja, amelybe minden nemzeti tagszervezet képviselője részt vesz. 2004 novemberében elismerték az itSMF Magyarország tagságát. Jelenleg a nemzeti itSMF tagozatok száma 52.
itSMF Magyarország Akkreditált Vizsgáztató Szervezet.
Létrehozva: 2020.11.14. 21:46
Utolsó módosítás: 2024.05.20. 10:35