Bóka András
1953-ban a Távközlési Kutató Intézetben kutató-fejlesztő mérnökként kezdte pályafutását impulzustechnikai és mikrohullámú áramkörök kidolgozásával.
1956-tól 1964-ig az MTA Kibernetikai Kutatócsoportnál (KKCS) volt fejlesztő mérnök, fejlesztési osztályvezető, majd megbízott igazgató-helyettes. Az első hazai elektroncsöves számítógép építésének vezetése és fejlesztése volt a feladata. 1964 és 1976 között a Villamos Automatikai Intézet alkalmazásában állt mint fejlesztési osztályvezető. Ipari folyamatok vezérlésével és kivitelezésével foglalkozott. Mágneses logikai áramkörökkel üzembiztos, hosszú élettartamú berendezéseket alkotott.
1976-tól 1979-ig a Fővárosi Közlekedési Információs Központnál (Fővinform) fejlesztési osztályvezetőként Budapest város területi adatbank rendszerét tervezte.
1979-től Párizsban műszaki tudományos attasé.
A műszaki tudományok szakterületén a magyar-francia kétoldalú tudományos kapcsolatok fejlesztése volt a legfontosabb feladata. 1984-1985-ben a Metró Beruházási és Közlekedésfejlesztési Vállalatnál műszaki szaktanácsadóként részt vett a 3-as metróvonal automatizálásának megvalósításában.
1985-től 1995-ig Franciaországban a MATRA TRANSPORT alkalmazásában tervező mérnök. Feladata a vezetőnélküli automatikusan működő metrók számítógépes menetszimulációja, fedélzeti és telepített automatikák méretezése.
Mérnöktovábbképző tanfolyamokon matematikai logikából és kombinatorikából, hazai és külföldi konferenciákon mágneses logikai áramkörökből tartott előadásokat.
Hét elfogadott találmánya van a mágneses logikai áramkörök területén. Ezek új termékek kidolgozását tették lehetővé, melyek sorozatgyártásra is kerültek.
Létrehozva: 2015.11.22. 11:07
Utolsó módosítás: 2024.03.03. 22:41